Betaling og leveranse

Pris

Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK) og er inklusive mva.
Frakt kommer i tillegg dersom total kjøpesum er under 500,-
Du velger selv fraktalternativ og kostnadene ved frakt ser du ved bestilling.

Det er fri frakt ved ordre over kr 500,-. Den totale prisen inkludert fraktgebyr er da oppgitt på ordren.
Dvs. at handler du for over kr. 500,- inkl. mva så spanderer vi frakten.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.
Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.

Betalingsmetoder
Tropehagen Valentinlyst tilbyr betaling via Vipps eller PayPal.
Vi tilbyr også betaling  via direkte bankoverføring (betal ordren i din nettbank).

Kortbetaling

Når du betaler med bank (deber) eller kredittkort kort hos tropehagen Valentinlyst blir betalingen behandlet av PayPal eller den du velger ved betaling. Alle betalingsløsninger hos oss er en sikker elektronisk betalingsløsninger for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Ved bestilling oppgis kortnummer, utløpsdato og CVC-kode (tresifret tall i signaturfeltet på baksiden av kortet).

Tilbakebetaling

Tropehagen refunderer pengene innen 30 dager etter at avtale om tilbakebetaling ble inngått.

Leveranse

Du kan velge mellom flere ulike leveransemetoder på tropehagen.no. Vi sender alle våre bestillinger via PostNord dersom du ikke velger noe annet og vi leverer varer over hele Norge. Vi sender våre bestillinger innen 24 timer om varen er på lager (hverdager) og leveringstid er 1-6 virkedager fra mottatt ordre. Varsel sendes pr. mail dersom varen ikke er på lager og om forventet levering overstiger 6 dager.

Pakker under 2kg og mål under 45x30x20cm leveres som MyPack home small og blir levert på døren.

MyPack, hentepakke i butikk.

Gjelder pakker over 2kg (og mål: 45x30x20cm) Koster 75,- Pakken må ikke overstige fraktvekt på 35Kg. Overstiger din ordre dette vil vi kontakte deg pr. mail og eller tlf. for å avtale alternative fraktmetoder. Levers til ditt nærmeste PostNord utleveringssted.

MyPack Home, hjemlevering.

Koster 200,- og levers til din ytterdør/bygnings utgangsdør. Må ikke overstige fraktvekt på 35kg eller de fraktmål bestemt av transportøren. Overstiger din ordre dette vil vi kontakte deg pr. mail og eller tlf. for å avtale alternative fraktmetoder.

Hente i butikk
Bestill varene i nettbutikken og hent gratis i vår butikk på Lade i Trondheim.

Hjemkjøring trøndelag
I Trondheim og omegn tilbyr vi hjemkjøring med budbil innen 24 timer.
Dette koster: (fraktalternativet budbil i Trondheim og omegn kommer frem når du legger inn din postadresse)

SONEDISTRIBUSJON TRONDHEIM OMEGNFRISTERPRIS 1 KOLLI LEV
Sone 1MIDTBYEN(Sentrum, Øya, Lerkendal, Rosendal, Dora, Lade)Bestillinger leveres iløpet av 24 timer ved bestilling i åppningstiden. Bestillinger etter 10:00 kjøres ut iløpet av dagen eller neste dagfra kr 300,00,-
Sone 2TILLER, HEIMDAL, BYÅSEN, RANHEIMfra kr 350,00,-
Sone 3LEINSTRAND, ØYSAND, MALVIKfra kr 400,00,-
Sone 4BUVIKA, MELHUS, HOMMELVIKfra kr 450,00,-
Sone 5ORKANGER, LUNDAMO, KLÆBU, STJØRDALfra kr 500,00,-
Dette gjelder for gods volumberegnet inntil 35kg

Uavhentet pakker

Pakker som ikke hentes ut av kunden, blir belastet med faktiske portokostnader tur og retur, etter transportørens satser. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes mottatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Risiko ved transport
Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.
Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.

Feil/mangler på vare
Har du mottatt feilsendt vare kan du kreve omlevering, prisavslag, eller heve kjøpet. Dette må skje innen angrefristen på 14 dager utløper. I slike tilfeller vil vi tilbakebetale for evt. returporto. Ta kontakt med oss på E-post: valentinlyst@tropehagen.no eller Telefon: 73902020

Klager
Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved produkter/varer levert fra oss meldes innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Ved reklamasjon dekker vi returkostnadene. Unntak fra denne regelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre store kostnader for oss. Ta kontakt på E-post eller Telefon

Transportskade
Har du mottatt en skadet forsendelse må dette rapporteres til transportør innen 4 timer etter mottakelse. Og i tillegg direkte til oss. E-post eller Telefon

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende eller kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Angrerett
I henhold til angrerettloven (lov om opplysningsplikt og angrerett) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager.

Hvordan angrer jeg kjøpet og bytter en vare?
For å kunne bruke angreretten må du underrette oss. Angrer du kjøp av en vare kjøpt i nettbutikken må du ta kontakt med oss og få sendt angrerettskjema som må fylles ut.

Adresse for retur:
Tropehagen Valentinlyst
Olav Magnussons veg 9
7046 Trondheim
Telefon: 73 90 20 20
Epost: valentinlyst@tropehagen.no
på en tydelig måte om din beslutning om å gå fra avtalen. (f.eks. i et brev, epost)

Når angreretten benyttes
Dersom du ønsker å returnere dine varer, skal vi tilbakebetale betalingen vi har mottatt fra deg med samme betalingsmetode som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

Kostnader ved å returnere varene bærer du som kjøper. Du er ansvarlig for eventuell reduksjon av varens verdi.

Vi vil holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varen i retur. Du må levere den tilbake eller sende varen uten unødvendig opphold, og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dagen du underrettet oss om at du vil angre kjøpet. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Varer som ikke kan returneres
Om varen er brukt, original emballasjen er skadet eller om varen mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc. godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg.

Konfliktløsning
Vi ønsker å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du som kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Har du fremdeles spørsmål om retur og bytte? Ta vennligst kontakt med vår kundeservice så skal vi hjelpe deg så fort vi kan!

Kundeservice har åpent hverdager mellom 10.00 – 16.00
Det er også mulig å kontakte oss via Facebook/Messenger
Epost: valentinlyst@tropehagen.no
Telefon: 73902020